PRICER.LT Prekybos mėsos skyrių apžvalga. Ar tikrai Lietuvos tinklai ir lietuviai myli mėsą?

0
74
pricerlt-prekybos-mesos-skyriu-apzvalga.-ar-tikrai-lietuvos-tinklai-ir-lietuviai-myli-mesa?

Lietuviai mėsėdžiai, labai myli mėsą, daug jos valgo (bent jau taip šneka dietologai ir vis antrina, kad per daug mėsos, per mažai žalių daržovių). Gal būt dėl to, kad mėsos skyriai labai gražūs, apetitą keliantys. Va tai mes ir pažiūrėsim.

Pradėsime nuo mėsos skyrių: tiek sveriamos mėsos, tiek savitarnos vizualinio, asortimento ir kainų įvertinimo, taip pat reklaminių veiksmų įvertinimo ir išvesime bendrą balą.

„Maxima“ skyriai

Bendras vaizdas geras – vitrinos užkrautos gausiai, akcijų prekės pažymėtos, tačiau akcijos gerai matomos tik savitarnoje, žinučių vartotojui nedaug – apie mėsos malimą, 15 procentų nuolaidą po 20 val., produkcija atrodo šviežia, neapdžiūvusi, lietuviškumas akcentuojamas ir vitrinos apipavidalinime, ir įvaizdžio nuotraukoje ant sienos ir kainų etiketėse.

„Lidl“ skyriai

Aišku, „Lidl“ kiek pralaimi kitiems tinklams dėl to, kad neturi sveriamos mėsos skyriaus, tačiau jų savitarnos šaldytuvai užkrauti gausiai, akcijų pasiūlymai matomi aiškiai, esminė žinutė kokybės garantija su „Eurofins“ sertifikatu, akcentuojami šventiniai „Deluxe“ pasiūlymai, produkcija atrodo šviežia, lietuviškumas akcentuojamas tik ant produktų įpakavimų.

IKI skyriai

Bendras vaizdas geras – vitrinos užkrautos gausiai, akcijų kainos sužymėtos, nors stipriai nekrenta į akis. Žinučių vartotojui nedaug – apie mėsos malimą, pjaustymą, A4 formato lapelis apie mėsą vežamą iš Lietuvos ūkių, nedidelis kokybės ženklelis ant vitrinos, produkcija atrodo šviežiai, neapdžiūvusi. Lietuviškumas tik kainų etiketėse ir jau minėtame plakatėlyje.

„Norfa“ skyriai

Bendras vaizdas – vitrinos užkrautos, bet yra tuščių vietų, akcinė kaina tik viena. Žinutės vartotojui – kiaulienos puselės pasiūlymas, mėsa iš Lietuvos ūkių, kad savaitgalį yra įvairesnės mėsos – avienos, veršienos (ar tikrai?), mėsos gidas. Produkcija atrodo gerai, neapdžiūvusi. Lietuviškumas rodomas viename plakate – kainų etiketėse tik privalomas žymėjimas.

„Rimi“ skyriai

Bendras vaizdas – vitrina užkrauta, bet atrodo nedidelė, akcijų kainos aiškiai sužymėtos ir savitarnoje ir sveriamame skyriuje. Žinutės vartotojui – apie mėsos sumalimą, reikiamą terminį apdorojimą, apie savo mėsininkus – kepimo ant grotelių specialistus. Produkcija atrodo gerai, neapdžiūvusi. Lietuviškumas papildomai rodomas vėliavėle kainų etiketėje prie prekės.

Negalima pasakyti, kad skyriai kažkuo vienas nuo kito smarkiai skirtųsi. Labai panašaus lygio – skirtumas tik niuansuose. Be to galim pasakyti, kad progreso skyriuose nematyti. Turim antikvarinę 2008 metų nuotrauką – didelių skirtumų nėra, tik kainos litais ir etiketės kitokios – beje prieš 14 metų akcija labiau išsiskirdavo.

Daugelis tinklų siūlo mėsos malimo paslaugą, bet kažkaip nesijaučia, kad jie nori tai daryti. Štai, matant „Billa Bulgarija“ komunikaciją skyriuje, matosi, kad jie nori suteikti šią paslaugą, net nori papildomai uždirbti siūlydami prieskonius prie paslaugos – o Lietuvos tinklai ne.

Asortimentas

„Maxima“ – didžiausias asortimentas ir geresnis kainų lygis, tačiau ne pats didžiausias lietuviškų prekių kiekis. „Lidl“ nedidelis asortimentas, ne pats geriausias kainų lygis ir nedidelis lietuviškų prekių kiekis. IKI – geras asortimentas, neblogas kainų lygis, didelis lietuviškų prekių kiekis. „Norfa“ nedidelis asortimentas, ne pats geriausias kainų lygis ir ne pats didžiausias lietuviškų prekių kiekis. „Rimi“ – mažiausias asortimentas, ne pats geriausias kainų lygis, didžiausia lietuviškų prekių dalis.

Šviežia mėsa leidiniuose

Leidiniai gali padėti pagerinti tinklo įvaizdį ir bet neturint didelio asortimento galima leidiniuose sudaryti kitą įvaizdį.

Todėl leidinių vertinimas gaunamas toks:

„Maxima“ – geras asortimentas, labai gera lietuviškų prekių dalis – tačiau nedaug mėsos rūšių. „Lidl“ – mažas mėsos pasiūlymų skaičius, mažai lietuviškų prekių, bet labai geras mėsos rūšių pateikimas. IKI labai geras asortimentas – vidutiniškas lietuviškų prekių kiekis – aišku jų yra daugiau, bet leidinyje tas blogai deklaruojama. „Norfa“ leidinyje mėsos nepateikia, o ir vitrinoje matėme tik vieną prekę akcijoje. „Rimi“ – nedidelis asortimentas, mažai lietuviškų prekių, bet geras mėsos rūšių pasirinkimas.

Bendri šviežios mėsos skyrių rezultatai

Negalime pasakyti, kad kažkuris tinklas mus labai nudžiugino. Lietuviškos mėsos akcentas pas daugelį nuėjo į antrą planą – nors asortimentus tinklai turi, galėtų stipriau tai akcentuoti leidiniuose.

Labai vidutiniškas darbas su sveriamos mėsos vitrinomis, kaip pastebėjome, tai kas vyksta jose nesikeitė jau dešimtmetį. Galbūt todėl, kad „Lidl“ su savitarnos skyriumi, kuriame aiški kainų ir kokybės komunikacija ir geru subalansuotu leidiniu kelia visiems problemas.

Bet kokiu atveju – geriausias rodiklis yra „Maxima“ – 4,3 balo, antroje vietoje IKI – 4,0 balo, trečioje „Rimi“ – 3,6 balo, ketvirtoje – „Lidl“ 3,3 balo, o paskutinėje – „Norfa“, kurios žemus rezultatus lėmė pardavimų skatinimo nebuvimas.


Detali informacija apie šviežios mėsos skyrių vertinimą:


<< PRICER.LT PREKYBOS MĖSOS SKYRIŲ APŽVALGA. AR TIKRAI LIETUVOS TINKLAI IR LIETUVIAI MYLI MĖSĄ? >>

BŪKITE VERTI LAISVO PASIRINKIMO VISADA!

Daugiau informacijos:

Pricer.lt maisto krypties vadovas

Petras Čepkauskas

Tel.: 868512156

petras@pricer.lt

www.pricer.lt